Øvelser med håndvægte

10 gode øvelser med håndvægte

Forside » Blog » 10 gode øvelser med håndvægte

At få en ny og bedre krop behøver ikke at være kompliceret. Uanset om du sigter mod hurtigt fat loss, større muskler eller hjerte-kar-kondition, så vil et par håndvægte sætte kryds i boksen – forudsat at du bruger dem korrekt. Ja, curls får måske pigerne, men hvis du øger dine håndvægts fingerfærdighed med et par ekstra træk, kommer du hurtigere til dine mål. Derfor har vi fundet 10 øvelser med håndvægte, så du kan nå dine mål hurtigere.

Dumbbell goblet squat

Hvordan?
Stil dine fødder skulderbredde fra hinanden, og hold en håndvægt med begge hænder foran brystet. Gå ned i en squat, hold håndvægten i samme position, kør derefter op igen og gentag.

Hvorfor?
Er du en nervøs nybegynder? Det betyder ikke noget med dette træk. Goblet squats er perfekte til både nybegyndere og erfarne løftere. Goblet squats træner især dine glute, mens de forbedrer både hofte- og thoraxmobilitet.
Det her er nok en af de bedste øvelser med håndvægte, for din underkrop

Dumbbell clean

Hvordan?
Sæt dig ned og hold to håndvægte med overhåndsgreb foran dine fødder. Vip dine håndled, så de vender fremad, og før vægten til dine skuldre, og spring let op. Ret langsomt dine ben ud til at stå. Sænk derefter vægtene ned til låret, inden du går i squat-position og gentager.

Hvorfor?
Hvis du vil se ud som en olympier, skal du træne som en. At indarbejde disse kraftløftere i din træning vil ikke kun opbygge muskelvæv, men også opbygge eksplosiv kraft. . Dette træk giver også blod til dine glutes, hamstrings, skuldre og arme for at maksimere din muskelvækst.

Dumbbell farmer walk

Hvordan?
Tag et par håndvægte, og hold dem ved dine sider. Gå fremad ved at tage korte, hurtige skridt. Prøv at gå så hurtigt som muligt

Hvorfor?
Der er ingen teknik at bekymre sig om, men du vil stadig kunne forbedre din grebstyrke.

Dumbbell bent over row

Hvordan?
Start med at holde en håndvægt i hver hånd. bøj dine knæ let. Buk dine overkrop så den næsten er parallel med gulvet. Hold din core stram og ryggen lige, når du trækker håndvægterne op til brystet. Sænk og gentag.

Hvorfor?
Dumbbell row målretter mod flere muskler i din overkrop, herunder trapz, romboider, lats og biceps, der er perfekte til at få dig den perfekte´ ‘V’ -form.

Two Arm Dumbbell Stiff Legged Deadlift

Hvordan?
Hold to håndvægte ved din side med knæene let bøjede. Sænk håndvægtene ned til toppen af ​​dine fødder, så langt du kan gå ved at strække dig gennem din talje, og vend derefter langsomt tilbage til startpositionen.

Hvorfor?
Det styrker dine ben ved at målrette dine hurtige træk i underkroppens muskler. Plus, Two Arm Dumbbell Stiff Legged Deadlifter sikrer, at hele din posterior chain fungerer effektivt og forhindrer hofte- og nedre rygskader. Det er en af ​​de bedste måder at opbygge din underkrop på – uden skader.

One arm dumbbell swing


Hvordan?
Hold en håndvægt i en armlængde mellem dine ben. Sænk ned i en squat, og sving håndvægten gennem dine ben, inden du straks kører dig selv fremad og bringer håndvægten op mod dit hoved, når du retter dine ben. Gentag denne bevægelse et par gange og derefter skifter du arm

Hvorfor?
Med den rette form vil dette sving ikke kun rekruttere muskler i din posterior chain, men det vil også opbygge din grebsstyrke, koordinering, , muskler, quadriceps og skuldre. Med andre ord, dette øvelse giver dig det momentum, din kropstransformation træning har brug for.

Dumbbell bench press

Hvordan?
Lig dig tilbage på en bænk med en håndvægt i hver hånd på begge sider af dine skuldre. Dine håndflader skal vende mod dine fødder i startpositionen, men hvis du har problemer med skulderen, skal du skifte til et neutralt greb, hvor håndfladerne vender mod hinanden.
Press på vægtene over brystet ved at strække albuerne, indtil dine arme er lige, og før derefter sænke vægtene langsomt ned igen.

Hvorfor?
Hvis du ønsker at oprette kvalitets pecs-appel, skal du altid vælge en håndvægt over barbell. Hvorfor? En vægt i hver hænder giver mulighed for en større strækning i bunden af ​​liften og bygger et større bryst.
Denne øvelse er nok en af de bedste øvelser med håndvægte for din bryst

Cross hammer curls

Hvordan?
Stå med to håndvægte ved dine sider, håndfladerne vendt mod hinanden. Curl hver håndvægt op ad din modsatte skulder, en ad gangen. Gå tilbage i kontrol til startpositionen og gentag på såden anden side.

Hvorfor?
Fokusering på en arm ad gangen skaber et stort neuralt drev, som engagerer nervesystemet til at rekruttere flere muskelfibre.

Dumbbell step up

Hvordan?
Stå med dine håndvægte ved din side med håndfladerne mod din krop. Placer din højre fod på enten en træningsbænk eller boks og skub dig selv op med hælene, derefter placere du din venstre fod på træningsbænken. Træd tilbage med din venstre fod, og koncentrer dig om at bøje din hofte og knæet på dit højre ben.

Hvorfor?
Det er en sikker måde at maksimere din gluteus maximus på, den største muskel, der er ansvarlig for at forlænge og ​​rotere din hofteled. Plus, øvelser med et ben øger stabiliseringsstyrken for de mindre muskler omkring leddet og beskytter dig mod skader.

Dumbbell scaption

Hvordan?
Stå med to håndvægte ved din side med håndfladerne fremad. Træk vægtene op til dine sider, og hold dine arme lige, indtil du føler en stærk strækning over dine skuldre. Gå langsomt tilbage til startpositionen.

Hvorfor?
Kkulderhindring og tårer er almindelige problemer fra overforbrugsøvelser, men ikke hvis du bruger scaption. Ved at målrette mod dine stabiliserende muskler beskytter det skulderleddet og ledbånd omkring det.

Vores anbefaling

Du har ikke brug for meget plads for at komme i form. Faktisk er det eneste, du har brug for, en lille smule gulvplads og en af vores håndvægte

Et godt sæt håndvægte giver dig mulighed for at træne alle kroppens muskler. Du kan bruge dem til styrketræning, cardio eller lidt af begge dele. Og fordi de er så alsidige, er de perfekte til folk, som gerne vil komme i form derhjemme uden at bruge en formue på udstyr.

Med et sæt justerbare håndvægte kan du starte med lette håndvægte og arbejde dig opad, efterhånden som dine muskler bliver stærkere. De er også virkelig nemme at opbevare – du skal bare lægge dem i et hjørne, når du er færdig med at bruge dem, så de ikke optager værdifuld gulvplads.

Gå til vores forside og se hvad vi mener er de bedste håndvægte er på markedet

Similar Posts

5 Comments

  1. Jeg har længe manglet inspiration til øvelser efter jeg fik hjemme træningscenter. Det er fedt at i har fundet øvelser som træner hele kroppen kun ved hjælp af håndvægte. Jeg har klart tilføjet et par af øvelserne til mit træningsprogram!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *