bedste biceps øvelser med håndvægte

Bedste biceps øvelser med håndvægte

Forside » Blog » Bedste biceps øvelser med håndvægte

Vi vil alle gerne have større biceps. De ser gode ud i en hvid t-shirt, og hjælper med at komplimentere en veldefineret overkrop. Ja, nogle mennesker vil sige, at det er dumt at dyrke dine biceps isoleret. Vi forstår, men nogle dage længes vi bare efter pumpen. Og ved du hvad? Det er der ingen skam i.

Så i stedet for at slå rundt i busken, lad os komme direkte til det. Hvis du vil bygge større biceps, så hjælper disse 10 biceps øvelser dig med at nå dine mål. Hvis du udfører disse biceps øvelser ordentligt, så vil det ikke kun være dine biceps der begynder at se resultater, men dit generelle helbred vil også se en forbedring.

Hvad er bicep

Dine biceps er det store muskelgruppe, der sidder på den forreste del af din overarm. Dine bicep er opdelt i 2 grupper:
Det lange hovede og det korte hovede.
Begge hoveder stammer fra skulderbladet og kommer sammen i midten af ​​armen for at danne den muskel, vi alle er kommet til at kende og elske.

De 10 biceps øvelser

Dumbbell curls

Hvordan udfører man øvelsen?

  1. Stå med en håndvægt i hver hånd med armene hængende ved dine sider
  2. Sørg for, at albuerne er tæt på din overkrop og dine håndflader vender fremad.
  3. Hold dine arme stille, ånd ud, mens du hæver vægtene op til skulder niveau, mens du trækker din biceps.

Hvorfor skal man udfører øvelsen:
Vi kan ikke starte nogen bicep – workout uden at inkludere denne klassiker; det er en fan favorit af en grund. Intet retter sig bedre mod din biceps mere end dumbbell curl. Men det er vigtigt at styre dine vægte i overensstemmelse hermed. Vildt svingende og buet ryggen for at løfte håndvægten er spild af tid og kan forårsage skader. Udfører øvelsen langsomt, hold den kontrolleret og fokuserer på at klemme din bicep, mens du løfter.

Hammer curl

Hvordan udfører man øvelsen?

  1. Lad et par håndvægte hænge i armlængdes længde ved siden af ​​dine sider med dine håndflader vendt mod dine lår.
  2. Bevæg ikke dine arme. I stedet bøj albuerne og krøl håndvægterne så tæt på dine skuldre som muligt.
  3. Pause øverst – husk at klemme – inden du langsomt sænker vægten tilbage til startpositionen.

Hvorfor udfører øvelsen

Forskellen er i detaljerne, specifikt måden du holder håndvægten på. Ved at vende håndvægten på siden hjælper det med at overføre mere af arbejdet fra dine biceps brachii til din brachialis – det er den muskel, der får dine arme til at se tykkere ud.

Incline dumbbell curl

  1. Start med at lægge dig på en træningsbænk, der er indstillet til en hældning på 45 grader.
  2. Bøj dine albuer og krøl håndvægterne så tæt på dine skuldre som du kan.
  3. Sænk derefter vægten (langsomt) tilbage til din startposition.

Ved at indstille bænken til en hældning på 45 grader, vil lægge mere pres på det lange hoved på din biceps brachii, fordi du nu arbejder ud fra et underskud. Med andre ord starter du fra et punkt, hvor du har mindre gearing end normalt. Bemærk: Da denne øvelse kræver mere indsats, bliver du nødt til at lette belastningen.

Concentration curl

  1. Sid på en bænk og hvil din højre arm mod dit højre ben, lad vægten hænge ned.
  2. Krøl vægten op, pause, og sænk derefter. Gentag med den anden arm.


Concentration curls isolerer arm flexors og rammer bicepsens laterale hoved for maksimal ydeevne.

Twisting dumbbell curl

  1. Hold en håndvægt i hver hånd ved din side med håndfladerne mod hinanden.
  2. Brug din bicep til at krølle håndvægte op til dine skuldre skiftevis og twist dine håndled, så din håndflad vender mod ansigtet på brystet, mens du løfter dem.
  3. Sænk langsomt håndvægte ned på siden igen og gentag.

Hvorfor udfører øvelsen

Denne øvelse vil ikke ramme dine biceps lige så hårdt som andre biceps øvelser, men de vil bringe dine underarme i spil. Når du klemmer dine arme, vil dette træk ramme mere af din arm på mindre tid.

Spider curls

  1. Læg dig på en skrå bænk (30 – 45 grader), med maven vendt mod bænken og hold en håndvægt i hver hånd, lad dem hænge under dine skuldre.
  2. Brug dine biceps til at krølle håndvægtene mod dine skuldre. Vend langsomt tilbage til startpositionen og gentag.

Ved at ligge mod bænken, hjælper det dig med at mestre den korrekte curlingteknik. Hvis brystet løfter sig, er det snyd.

Vores anbefaling

Du har ikke brug for meget plads for at komme i form. Faktisk er det eneste, du har brug for, en lille smule gulvplads og en af vores håndvægte

Et godt sæt håndvægte giver dig mulighed for at træne alle kroppens muskler. Du kan bruge dem til styrketræning, cardio eller lidt af begge dele. Og fordi de er så alsidige, er de perfekte til folk, som gerne vil komme i form derhjemme uden at bruge en formue på udstyr.

Med et sæt justerbare håndvægte kan du starte med lette håndvægte og arbejde dig opad, efterhånden som dine muskler bliver stærkere. De er også virkelig nemme at opbevare – du skal bare lægge dem i et hjørne, når du er færdig med at bruge dem, så de ikke optager værdifuld gulvplads.

Gå til vores forside og se hvad vi mener er de bedste håndvægte er på markedet

Hvis du er på udkig efter nogle triceps øvelser, så kan du læse vores indlæg om triceps øvelser her.

Similar Posts

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *