triceps øvelser

Bedste triceps øvelser med håndvægte

Forside » Blog » Bedste triceps øvelser med håndvægte

Triceps er to af de største muskler i dine overarme, der næsten altid overses eller erstattes med bicep træning, der ikke rigtig virker på dine triceps. Alle dine fitness venner vil nok fortælle dig, at den nemmeste måde at få dine arme til at se større ud, er ved at arbejde på disse triceps øvelser(og ikke gentage de samme bicep -bevægelser hver dag), da de bidrager til næsten 70 procent af den pumpe, du leder efter. .

Der er naturligvis adskillige træningsrutiner, som du kan følge for at opbygge dine triceps, men da du allerede er her, skal du give disse fem tricep øvelser et skud til at begynde med. Vælg håndvægte, som du er komfortabel med at arbejde med, og gå ikke i fuld udyretilstand på første dag selv. Langsomt, men sikkert bygge dig selv op.

5 af de bedste triceps øvelser med håndvægte

1. Dumbbell Seated Overhead Tricep Extension

Vælg en passende håndvægt, hold den i dine hænder eller over din skulder, mens du sidder oprejst på en stol eller en bænk. Tag godt fat i håndvægten med dine hænder og hold den over hovedet, og sænk den langsomt bag hovedet. Sørg for, at albuerne er tæt på dit hoved og at dine håndled er lige. Træk vejret ind, mens du sænker håndvægten og ånder ud på vej op. Start med at lave 10 reps x 3 sæt.

2. Lying Dumbbell Tricep Extension

Lying Dumbbell Tricep Extension, også kendt som Dumbbell Skull Crusher, er en fantastisk måde at opbygge styrke og muskler på dine triceps. Vælg en passende håndvægt i din venstre hånd og læg dig på en bænk med fødderne plantet på gulvet. Sørg for, at både din ryg og bagdel er i kontakt med bænken hele tiden. Løft venstre hånd vinkelret på bænken. Hold nu din overarm stille, bøj ​​albuen for at bringe håndvægten mod toppen af ​​dit hoved og gå tilbage i den vinkelrette position. Gentag bevægelsen for 8-10 reps x 3 sæt.

3. Triceps kickback

Til denne øvelse skal du sætte din ene knæ på bænken og den anden fod skal plantes på gulvet. Sørg for, at din ryg er lige, torsoen er parallel med jorden og overarme er tæt på kroppen. Nu skal du bevæge dine underarme frem og tilbage, på en svingende måde for at udføre denne øvelse. Gør 10-15 reps x 3 sæt.

4. Close Grip Dumbbell Push-Ups

Start med at placere sine håndvægte under brystet og forlænge din krop til at lave en push-up. Når du bringer din krop tættere på jorden, skal du sikre, at dit bryst rører håndvægte. udfør 10-15 reps x 3 sæt.

5. triceps dips med håndvægte

Denne øvelse ligner meget Seated Tricep Dips. Vi erstatter stolen eller bænken fra Seated Tricep Dips med håndvægte til denne og følger den samme bevægelse.

Disse videoer er tager fra ScottHermansFitness’s youtube kanal

Her var de 5 triceps øvelser. Hvis du kunne lide denne guide, så læs en af vores andre guide som, 10 gode øvelser med håndvægte.

Anbefaling

Du har ikke brug for meget plads for at komme i form. Faktisk er det eneste, du har brug for, en lille smule gulvplads og et par håndvægte

Et godt sæt håndvægte giver dig mulighed for at træne alle kroppens muskler. Og fordi de findes i så mange forskellige former og størrelser, er der en til enhver smag.

Med en håndvægt kan du forme den krop, du altid har ønsket dig – uden at du behøver at forlade dit eget hjem. Desuden er de gode gaver til fitnessinteresserede venner og familiemedlemmer.

Gå til vores forside og se hvad vi mener er de bedste håndvægte er på markedet

Similar Posts

6 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *